GRUPPTRÄNINGSSCHEMA MittGym SOLNA

MÅNDAGAR
18.15: CIRCUIT PULSE, 60 min

TISDAGAR
17.45: CIRCUIT, 45 min
18.30: MOBILITY, 45 min

ONSDAGAR
17.30: CIRCUIT, 45 min

TORSDAGAR
17.30: YOGA, 60 min
18.45: KICKBOXNING, 60 min

FREDAGAR
17.00: CIRCUIT, 45 min

LÖRDAGAR
10.00: YOGA, 75 min (jämna veckor)
11.45: YOGA, 75 min (ojämna veckor)

UPPDATERINGAR & BOKNINGAR I APPEN
I MittGym-appen hittar du alltid det senaste schemat och uppdateringar kring klasserna. Genom appen bokar du även enkelt in dig på din favoritklass. Se till att avboka din plats i tid om du är sjuk eller inte kan komma för att slippa få en no-show och så att nästa deltagare får plats.

Bli medlem nu

 

MittGym solna Circuit

Ett CrossFit-inspirerat helkroppspass med fokus på både styrketräning och kondition. Vi varierar redskapen och varvar styrkeövningar med högintensiva intervaller. Ett riktigt bra träningspass för att bygga styrka samtidigt som pulsen är hög och förbränningen igång.

Styrka – Uthållighet – Kondition

 

MittGym solna Circuit Pulse

Ett konditionsbaserat träningspass där vi varierar konditionsmaskiner med kroppsviktsträning och andra redskap. Detta pass är för dig som gillar att höja pulsen och önskar förbättra din kondition.

Kondition – Uthållighet

 

MittGym Solna Circuit HIIT

Ett CrossFit-inspirerat helkroppspass där tempot är högt från start till mål. Vi tränar både styrka och kondition med en hög intensitet genom hela passet. Ett pass för dig som gillar att svettas!

Styrka – Uthållighet – Kondition

 

MittGym solna Kickboxing

Kickboxning är för dig som gillar boxning med lite extra fokus på benträning och sparkar. Utöver att benen får sig en rejäl omgång på det här passet så tränar vi även klassisk boxning så som slag och kombinationer, varvat med konditions- och styrketräning anpassat för boxare.

Kondition – Styrka – Explosivitet


MittGym Solna Core

Ett fantastiskt bra pass för dig som önskar bli starkare i coremuskulaturen. Vi fokuserar på styrketräning för mage, rygg och övrig coremuskulatur vilket gynnar oss både i vardagslivet och i träningen.

Styrka – Rörlighet 

 

MittGym solna Yoga

För dig som önskar mer kroppskontroll, önskar bli smidigare, hitta en inre balans och en ökad livsglädje. Vi utövar klassisk yoga med fokus på stretch, andningstekniker och klassiska yogapositioner. Ett underbart pass för dig som vill varva ner och samtidigt göra något gott för kroppen.

Mental & fysisk återhämtning – Rörlighet – Balans – Kroppskontroll

 

MittGym solna PilatesYoga

Som namnet säger, det bästa av två världar! Detta pass är en härlig kombination av klassisk yoga och lite tuffare pilatesträning. Perfekt för dig som önskar finna det där lugnet men samtidigt få en dos av styrketräning.

Styrka – Mental & fysisk återhämtning – Rörlighet – Balans – Kroppskontroll

 

MittGym solna Mobility

Ett pass för dig som känner att kroppen skulle må bra av lite extra kärlek och rörlighet. Mobility är mer än bara stretch! Välkommen till ett pass där vi jobbar för att minska spänningar, förbättra vår balans och inte minst för att bli vårt rörligaste jag. Något som gynnar oss både i vardagen och i alla träningsformer!

Mental & fysisk återhämtning – Rörlighet – Balans – Kroppskontroll

 

MittGym solna MAMA WORKOUT

Ett träningspass för dig som nyligen fött barn och vill stärka upp kroppen efter graviditet och förlossning, eller för dig som är gravid och vill känna dig stark hela vägen genom din graviditet. Passet består av både styrke- och konditionsövningar som alltid anpassas efter din nivå. Vi rekommenderar att du varit på din efterkontroll hos läkare eller barnmorska innan du börjar träna. Du är såklart också välkommen att ta med din bebis till klassen!

Styrka – Kondition – Stabilitet

 

MittGym solna outdoor running

Outdoor Running är passet för dig som tycker om att träna utomhus och dessutom vill bli en bättre löpare! Löpteknik, löpstyrka och intervallträning varvas med sköna löprundor som anpassas efter gruppens gemensamma nivå.

Kondition – Teknik – Styrka